Om arbete och Godzilla

  Igår arbetade jag arton timmar. Låt mig ge en snabb beskrivning av hur fabriken förändras under den tiden. Efter en timme flyter fiskblodet ut över fabriksgolvet och färgar det rött. Efter arton timmar ser det ut som om Godzilla ätit en dålig burrito och tömt hela sitt tarminnehåll över fabriken. Det är ingen trevlig syn och det är bilder som hemsöker mig om natten. 
Men till slut fick alla gå hem för att klappa sig på axeln och säga till sig själv att man gjort ett bra dagsverke. Förutom fisken, såklart. Den var ju död.






image4

Kommentarer
Postat av: Maria

ang din kommentar så får vi ju alla jobba med det vi har, sånt är livet.



ang din blogg så ser den ut som något jag kommer lägga i min favoritlista. keep up the good work.



När planerar ni lämna fiskarnas Auswitz?

2008-07-06 @ 19:17:11
URL: http://struck.blogg.se/
Postat av: Maria

Förutom den taffliga bloggen så arbetar jag nog mest nu. Planerar resor till Irländska öar och super av mis huvudet när jag har råd och tid.

Man kanske hinner se skymten av dig i Götet innan jag sticker vidare. Och du då? Dränk i krabbfötter på dagen och superhjälte på natten?

2008-07-07 @ 17:42:01
URL: http://struck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0